RO EN
Home/Membri/Contul meu/Contact

Industria auto din vestul Romaniei este gata sa produca masina banateana

Furnizorii locali de componente produc toate piesele pentru o maşină, de la A la Z. În vestul ţării sunt furnizori care pot livra toate componentele către orice producător de automobile.

Mărcile pentru care se lucrează în Timiş, Arad, Hunedoara şi Caraş-Severin sunt: Nissan, Mercedes-Benz, General Motors, Opel, WV, Ford, Renault, Peugeot, Citroen, Audi, Porche, Chrysler sau Dacia.

În domeniul software, companiile Continental lucrează pentru toată industria auto germană. Continental este şi unul din cei mai importanţi producători de anvelope din lume. De componentele de motor se ocupă Mahle (WV, Audi, General Motors), UCM Reşiţa şi Automec.

La Raal West de la Timişoara se fabrică tot ce înseamnă partea de filtre pentru Audi, WV, Daimler, General Motors, Porche. Contitech face curele de transmisie şi racorduri flexibile pentru Mercedes-Benz.

Sistemele de iluminare sunt împărţite la Timişoara. Hella face lămpile pentru fabricile de maşini din Germania, Valeo se ocupă de partea franceză, iar compania Elba realizează lămpile pentru Dacia Logan, Sandero.

Thermophol Arad fabrică furtunuri de răcire, iar de centuri de siguranţă se ocupă Autoliv şi TRW. La ultimele două companii se mai produc volane, se îmbrăcă în piele diverse componente şi se montează module de airbag. Dura Automotive realizează sistemele de siguranţă de la uşi şi macaralele pentru geamuri, aici fiind produşi şi senzori de maşini. La Eybl se fac huse şi cam tot ce înseamnă interioare.

Timişoara este şi un centru important în ceea ce priveşte cablajele. Kromberg & Shubert produce sisteme de cablaje pentru industria auto din Germania. De acest domeniu se ocupă şi Lisa Draxlmeier, care produce cablaje pentru BMW. 

Mai produc cablaje americanii de la Delphi Packard , de la Ineu şi Sânnicolau Mare, şi Leoni Viring din Arad. Webasto Automotive, tot din Arad, realizează sistemele de încălzire şi de aer condiţionat. Fabrica de cablaje auto SEWS-R din Deva produce cabluri auto pentru constructorul Renault, iar japonezii de la Vogt Electronic, de la Jimbolia, fabrică senzori.

Timişoara ar putea să producă un nou autoturism după proiectul „Lăstun”de la sfârşitul anilor 80. Cel puţin aceasta este dorinţa celor de la Facultatea de Mecanică a Universităţii Politehnica.

Intregul articol se poate citi aici.

 

website realizat de DOW MEDIA